_

Jednog dana će se o starim zanatima pričati priče poput današnjih bajki. Bio jednom...... jedan kovač, vunovlačar, korpar..... 

U osnovinm školama se sadržaji u izbornom  predmetu Stari zanati obrađuju na različite načine. Pogledajte kako se starim zanatima bave učenici Slavice Gomilanović u Oreškovici.

Opširnije...

vivakSnežana Šalai-Tibor je profesor muzičke kulture, živi i radi u Šapcu kao nastavnik muzičke kulture u OŠ "VUk Karadžić" i nastavnik klavira u srednjoj muzičkoj školi. Sa nama je podelila pripreme za dva časa muzičke kulture za učenike IV razreda osnovne škole.

Karneval životinja    Priprema   Prezentacija

Labudovo jezero      Priprema   Prezentacija

lara_i_una_3xLara i Una pokazuju kako se kroz tapšalicu i pesmicu vežba tablica množenja. Ovo je jedna od aktivnosti koja se obrađuje na akreditovanom seminaru "Da kod učitelja svako uči radosno i lako". Kroz muziku, ritam i tapšanje - stimulaciju nervnih završetaka na vrhovima pristiju povezanih sa centrom za pamćenje, deca lakše uče i pamte sadržaje. Preuzmite tapšalicu OVDE.

KRUGNedavno je u Beogradu održan prvi seminar Valdorf pedagogije za vaspitače, učitelje i roditelje. Seminar je protekao u divnoj atmosferi, dosta smo naučili i isprobali razne igre, pesme i vežbe iz repertoara Valdorf vaspitača i učtitelja. U pauzama smo snimili neke od pesama, igara prstima i govornih vežbi. Na sledećim linkovima možete preuzeti snimke aktivnosti za učitelje, a ovde možete preuzeti snimke za vaspitače.

Opširnije...

asking_questions

 

Kada govorimo o umeću komunikacije, obično naglašavamo važnost slušanja za obezbeđivanje dobre komunikacije, međutim podjednaku važnosti ima i umeća postavljanja pitanja. Takozvani "Sokratovski dijalog" je tehnika koja se poslednjih decenija koristi u poslovanju, a prepoznata je njena vrednost i u upostavljanju dobre komunikacije u kontekstu porodičnih odnosa, vrtića i škole. Tekst koji sledi je iz priručnika "Kooperativa-priručnik za uspešno rešavanje konflikata" za nastavnike i facilitatore, autora Žane Borisavljević.

Opširnije...

fingerknitting1

 

U okviru akreditovanog seminara stručnog usavršavanja "Da kod učitelja svako uči radosno i lako" koji realizuje Obrazovanje plus, jedna od aktivnosti je pletenje prstima. Učesnici seminara imaju priliku da nauče ovu veštinu da bi zatim deci u svojim odeljenjima pomogli da njome ovladaju. Od polaznika seminara, dobijamo povratne informacije da deca pokazuju veliki entuzijazam kada im se ova aktivnost predstavi.

Opširnije...

tehnika_oblak_majTokom poslednjih nedelja smo na sajt postavili tekst o tehnici OBLAK za analizu i rešavanje konflikata i tekst o važnosti poznavanja karakterisitika različitih temperamenata za ostvarivanje dobre komunikacije i međuljudskih odnosa. Sledi primer korišćenja tehnike oblak uz primenu znanja o temperamentima.

Opširnije...

Veliki broj odraslih ljudi, kada pomisle na nastavu matematike u školi, nemaju lepa sećanja. Matematiku  često povezujemo sa mukom i naporom a vrlo retko sa igrom. Deca vole da se igraju i to treba iskoristiti u svim predmetima u školi. Matemika je posebno predmet koji kod dece može da razvije radoznalost a i zadivljenost, kada im se daju zadaci koji će im pokazati da se u matematici kriju razna iznenađenja i čudesni poredak stvari....

Opširnije...

prim_d._prakse_-_prsticiAktivnosti koje predstavljamo usmerene su na razvoj kognitivnih sposobnosti kod dece.
U razvoju kognitivnih sposobnosti veoma je važan manuelni rad, a prvenstveno rad prstima. Nauka kaže da se na krajevima prstiju nalaze nervni završetci koji su u direktnoj vezi s mozgom i da značajan deo mozga služi za kontrolu rada ruku. Spontani pokreti prstima, koje činimo kada pokušavamo nečega da se setimo, „pucketanje prstima", u stvari pojačavaju aktivnost funkcija u mozgu i stimulišu ga da brže radi i uspostavi potrebne veze među informacijama.

Opširnije...

Ovo je aktivnost koja se radi u paru na času likovnog a takođe može i na času srpskog ili u predmetu Svet oko nas, ako je povežemo sa temama koje obrađujemo.

Pre nego što se krene u aktivnost, razgovaramo sa decom o tome kako mi u svojoj mašti možemo da zamišljamo stvari koje nikada nismo videli i koje zapravo ne postoje. Najčešće kada maštamo, to radimo sami, ali ponekad možemo da se igramo tako što sa drugima, u paru ili u grupi, zajednički "izmaštavamo" razne stvari.

Opširnije...

6SesiraMetodu "Šest šešira" osmislio je Dr. Edward de Bono, lekar, psiholog, počasni doktor najprestižnijih svetskih univerziteta i čovek za koga se slobodno može reći da je izmenio vizuru rezumevanja ljudskog mišljenja (pogledajte biografiju).

Preuzmite opis metode (PDF)

IGRE PRSTIMA ZA RAZVOJ FINE MOTORIKE I PODSTICANJE KOGNITIVNOG RAZVOJA KOD DECE 

U procesu učenja kod dece mlađeg uzrasta, jako je važno angažovati ih fizički, kroz pokret. Deca prirodno imaju potrebu da se kreću i informacije ne procesuju kao odrasli, analitički, već celim svojim bićem. Za razvoj kognitivnih veština kod dece, posebno je važan rad sa prstima. U jagodicama prstiju se nalazi veliki broj nervnih završetaka koji su direktno povezani sa centrom za pamćenje u mozgu. Tapšanje, pucketanje prstima, igre za razvoj fine motorike su takođe aktivnosti koje puno doprinose razvoju intelektualnih sposobnosti deteta. 

Opširnije...

Na početku nove školske godine dobro je imati nekoliko igara spremnih za prve dane dok se učenici još navikavaju na nov ritam, strukturu školskog dana i sedenje u klupi.

Pošli smo da lovimo lavove je pesma koja se horski govori dok učenici stoje u krugu, uz pokrete koji mogu biti veoma jednostavni za prvake, ili komplikovaniji za učenike trećeg i četvrtog razreda.

Preuzmite pesmu Pošli smo da lovimo lavove u pdf formatu.

O primeru

U nastavnoj praksi početne nastave matematike pojavila se nova nastavna metoda pod radnim nazivom Tiha matematika. Metoda je jedna od aktivnosti iz programa Holističkog obrazovanja koji je osmislila Žana Borisavljević pri organizaciji „Obrazovanje plus” iz Beograda.  Naziv metode potiče od osobenosti da se celokupan rad može organizovati u potpunoj tišini, kako učenika, tako i nastavnika. Međusobno sporazumevanje, komunikacija, davanje zadataka i rešenja, obavlja se dogovorenim sistemom pokreta i znakova, a moguće je tihi rad kombinovati sa zapisivanjem. Naravno, potpuna tišina nije ni imperativ ni cilj, nego samo posledica osobenosti metode. Osnovni kvalitet metode je u tome što svi učenici aktivno učestvuju u radu, što je rad dinamičan, zanimljiv i što u mnogome liči na igru. Takođe, metoda pruža mogućnost brojnih kombinacija aktivnosti i zadataka. Opisi koji slede rezultat su primene u drugom razredu osnovne škole, koju je, modifikovanjem izvornog modela, izvršio autor ovih redova.

Opširnije...